Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych

AdWords, Pozycjonowanie stron, SEO

Często prowadząc biznes, który ma zaistnieć w przestrzeni internetowej nie zdajemy sobie sprawy jak ważne jest zoptymalizowanie strony internetowej pod pozycjonowanie. Jako klienci zamawiający stronę w profesjonalnej firmie powinniśmy mieć tego świadomość, dopytywać i prosić o rozwiązania, które pomogą nam się pozycjonować. Dlaczego jest to tak ważne? Potencjalni klienci, którzy poszukują danej branży w Internecie szybciej zdecydują się na nawiązanie współpracy z firmą, która jest wysoko pozycjonowana.

Czym jest pozycjonowanie?

                Najkrócej można powiedzieć, że pozycjonowanie to szereg działań z zakresu informatyki, których głównym celem jest podniesienie pozycji strony firmowej w wynikach wyszukiwania Google. Należy pamiętać, że im wyższa pozycja tym więcej potencjalnych klientów odwiedzi stronę. Użytkownik wpisując w wyszukiwarkę dane hasło, zagadnienie, które go interesuje uzyskuję listę stron internetowych. Lista jest skomponowana na zasadzie trafności i pokazuje najlepiej pasujące do zagadnienia wyniki. Trzeba jednak pamiętać, że nie jest to ranking i strony nie zostały ułożone od najlepszej do najgorszej. Na sukces strony internatowej i jej wyższe pozycjonowanie ma wpływ praca wielu osób. Począwszy od webmasterów, którzy projektują strony, poprzez techników od pozycjonowania, copywriterów odpowiedzialnych za treści, programistów przebudowujących stronę, a nawet grafików zapewniających korzystny i przejrzysty układ strony. Webmasterzy oraz inni specjaliści pomagają stronom internetowym osiągać wyższe pozycje i te działania to właśnie pozycjonowanie.

Metody pozycjonowania.

                Mamy kilka sposobów pozycjonowania i podnoszenia Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Najpopularniejsza i najbardziej znaną metodą jest SEO czyli Search Engine Optimization. Jeśli zlecisz firmie pozycjonowanie pod SEO zacznie ona optymalizować twoją stronę poprzez wprowadzenie różnego rodzaju zmian w witrynie. Należy pamiętać, że ten sposób pozycjonowania jest czasochłonny, nie spodziewaj się efektów w danym momencie. SEO jest procesem, przy którym efekty możesz zobaczy dopiero po kilku miesiącach. Zdecydowanie szybszą metodą, ale też droższą (biorąc pod uwagę długi przedział czasowy, jak i nasze analizy w oparciu o statystyki) jest Google AdWords (reklamy zaznaczone na grafice kolorem czerwonym). Największą zaletą tego rozwiązania jest to, że mamy natychmiastowy efekt zaraz po rozpoczęciu kampanii. Płacimy za to, aby nasza reklama pojawiała się w wynikach wyszukiwania na samej górze jeśli użytkownik wpisze dane hasło. Ważne jest, aby to specjalista zajmujący się naszą strona podpowiedział nam na jakie hasła najlepiej rozpisać kampanię i co może dać najlepszy dla firmy efekt. Optymalizowanie stron ma zatem znaczenie w przypadku SEO, gdzie jej budowa, treści oraz dane słowa kluczowe w treściach, wpłyną na pozycję w wynikach wyszukiwania (zaznaczone na grafice kolorem zielonym, tak zwane organiczne wyniki wyszukiwania).

pozycjonowanie naturalne kontra Adwords

„Sposób wyświetlania wyników wyszukiwania w Google”, źródło: opracowanie własne

Czym jest optymalizacja stron?

                W najbardziej przystępny sposób można wytłumaczyć optymalizację jako szereg działań mających na celu udoskonalenie treści strony internetowej oraz jej kodu programistycznego. Działania te wpływają na podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Optymalizacja polega między innymi na zmianie tekstów, tytułów, nagłówków, dodawaniu odpowiednich zdjęć, optymalizacji działania szybkości ładowania się strony, linków oraz przeprowadzeniu szeregu zmian technicznych, programistycznych, które są robione pod kątem wyszukiwarki Google. Jednym z ważniejszych elementów, wpływających na pozycjonowanie jest regularne tworzenie treści związanych z branżą, którą reprezentuje dana firma. Teksty tego typu powinna przygotowywać firma, której zleciłeś wypozycjonowanie swojej strony. Za treści odpowiadają najczęściej specjaliści od copywraitingu. Zajmują się oni tworzeniem treści na stronę w taki sposób, aby była ona przejrzysta dla użytkownika, ale również aby zawierała odpowiednie słowa i frazy kluczowe, oraz by były one ułożone w odpowiedni sposób Są to pojedyncze słowa oraz grupy słów, które służą wyszukiwaniu w Internecie interesujących użytkownika zagadnień. Profesjonaliści będą wiedzieć w jaki sposób odpowiednio umieścić je w treści strony, dotyczy to ich miejsca i kontekstu.

Inne działania są wykonywane poza daną stroną internetową i polegają między innymi na polecaniu strony na innych witrynach poprzez zostawianie swego rodzaju wizytówek. Zasada działania tego narzędzia jest bardzo prosta: im więcej prestiżowych stron będzie „polecać”, pokazywać twoją stroną tym witryna będzie wyżej pozycjonowana, bo wzbudza zaufanie. Nie musi to być grafika – reklama, wystarczy wspomnienie strony lub link do niej na innej wyżej pozycjonowanej stronie.  Wyszukiwarka Google odczytuje takie „polecenia” i automatycznie podnosi renomę twojej strony. Trzeba jednak pamiętać, że dzisiaj te działania nie są już najważniejsze. Na przestrzeni lat podstawą stał się Content Marketing czyli odpowiednio budowane treści o odpowiedniej długości. 

Optymalizacja stron jest procesem długotrwałym, zmiany które zachodzą w Google są bardzo dynamiczne i tylko profesjonalna firma będzie wiedziała jak działać w danym momencie i na co kłaść największy nacisk. Warto więc powierzyć optymalizacje strony sprawdzonemu Webmasterowi.

reklamy onet

„Reklama graficzna firmy Lidl na stronie Onet.pl”, źródło: opracowanie własne

Dlaczego warto się pozycjonować?

                Ludzie lubią korzystać z produktów i usług firm, które znają i cenią. Najczęściej wybieramy miejsca sprawdzone i takie, które już wcześniej spełniły nasze oczekiwania. Podobnie sytuacja wygląda w grupie użytkowników Internetu – wybierane jest to, co gwarantuje nam dobrą jakość. Internauci są również bardzo podatni na sugestie, wyszukując dane zagadnienie w Internecie będą zwracać uwagę przede wszystkim na witryny, które pokażą się na pierwszej maksymalnie drugiej stronie wyników wyszukiwania. Łączy się to z sugestią naszego umysłu, że jeśli coś jest na czele listy to jest lepsze niż to co znajduje się na jej końcu. Dla właścicieli stron powinno być to sygnałem, że optymalizacja ich stron i wyższa pozycja w wyszukiwarce są niezbędne, aby osiągnąć sukces.  Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient odwiedzi witrynę, a co za tym idzie zwiększa się szansa, że skorzysta z prezentowanych na niej produktów lub usług.

Zobacz nasze wybrane realizacje

Więcej realizacji
  • LOGOS – targówek

  • DeRoom – wynajem pokoi

  • solitax – Legalnie w polsce

  • VIZARD – MODA MĘSKA

  • mile mood – dla mieszkańców

  • biuroejk – akcesoria meblowe

  • Marcin grzywacz – biegły rewident

  • Identyfikacja wizualna

    Identyfikacja wizualna Solitax

  • defloudiving_miniatura

    Deflou Diving – explorer store